Hei !
Ser en bil i England som ser ut til å være et interessant objekt ( viggen )
Men rattet er på feil side, er det noen som vet om det er mye jobb og konvertere en slik styring ?
Hva med ledningsnettet, må det skiftes ?
ALLE tips mottas med stor takk
Ole
bygge om fra høyre- til venstrestyrt 9-3
-
- Posts: 54
- Joined: 16 Nov 2012, 20:19
- Contact:
- knut
- Posts: 271
- Joined: 12 Nov 2012, 20:34
- Location: Valdres
- Contact:
Re: bygge om fra høyre- til venstrestyrt 9-3
Eg innbiller meg at det har vore minst ein tråd om dette på forumet til Svenska Saabklubben. Kanskje det er mogleg å leite fram att desse?
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: bygge om fra høyre- til venstrestyrt 9-3
Leser inni mellom at dette er enkelt men er det egentlig det? Tannstang, airbag, dashboard, pedaler, bremseforsterker etc.. hadde vart intressant med linke til tråd på SSK som Knut nevner...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: bygge om fra høyre- til venstrestyrt 9-3
Mats Carlsson, tidligere kasserer i Svenske Saabklubben har gjort det både og900 og 9-3.
Fant ikke hans prosekttråd akkurat nå, men jeg fant denne:
http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... conversion
og denne, men var mest svada svar, men den nevner problemet med sprekker i torpedoveggen på høyrestyrte 9-3
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=216411
Fant ikke hans prosekttråd akkurat nå, men jeg fant denne:
http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... conversion
og denne, men var mest svada svar, men den nevner problemet med sprekker i torpedoveggen på høyrestyrte 9-3
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=216411
-
- Posts: 88
- Joined: 03 Dec 2014, 09:32
- Contact:
Re: bygge om fra høyre- til venstrestyrt 9-3
Fremre ledningsnett kupé, dashbordet, tannstang, muligens pedaler. 9-5 har egen bremsekraftforsterker og annerledes torpedovegg på RHD, men det tror jeg ikke 9-3 har? Hovedlykter må byttes. El stoler har minne på vår passasjerside. Ergo er ledningsnettet forskjellig der også. 9-5 har annerledes motorledningsnett, styreboksen på motsatt side, husker ikke på 9-3. Speedometer er i miles men har km/t visning så det funker om man synes det er ok selv. Tåkebaklyset husker jeg ikke på 9-3, men det er omvendt plassering av tåkebaklys og ryggelys på noen modeller. Programmere om SID til å vise i km/t og liter per 100 km/t.
Dette krever utvilsomt delebil og jeg tviler på at jeg hadde giddet. Jeg har kjøpt flere engelske biler som jeg har tatt med hjem og slaktet, hadde ikke falt meg inn å bygge om noe nyere enn og900 tror jeg, greit at vi har salt og rust i Norge men det engelske klimaet tærer hardt på bilene. Eierne ser også ut til å bry seg mindre om bilene enn her, bruktbiler der stuper fort i verdi. Hadde heller gått andre veien, kjøpt RHD Viggen som delebil og bygd om en norsk bil. Orio skaffer papirer.
Dette krever utvilsomt delebil og jeg tviler på at jeg hadde giddet. Jeg har kjøpt flere engelske biler som jeg har tatt med hjem og slaktet, hadde ikke falt meg inn å bygge om noe nyere enn og900 tror jeg, greit at vi har salt og rust i Norge men det engelske klimaet tærer hardt på bilene. Eierne ser også ut til å bry seg mindre om bilene enn her, bruktbiler der stuper fort i verdi. Hadde heller gått andre veien, kjøpt RHD Viggen som delebil og bygd om en norsk bil. Orio skaffer papirer.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest