Joakims 1966 96 Totakt
-
- Posts: 63
- Joined: 16 Nov 2012, 20:07
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Hadde ikke Stein Are en annen rally inspirert veihøvel som kan monteres der?
Gustav
58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab
58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Veit ikke helt.er jo veldig bra aero dynamikk på disse orginalt,helt på linje med porshe fra samme tid,værre med marktrykk bak.96 v4 begynner å bli innstabil fra 150 km/t,96 tt litt bedre(pga vektfordeling)Vi var akkurat på foredrag med en av gutta som hadde kjørt 93 tt på Le Mans i 2008.de hadde simulert 0 marktrykk bak ved ca 190 km/t. hadde begynt med bakspoiler
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Den er vel Kanonjon sin tror jeg..Gustav wrote:Hadde ikke Stein Are en annen rally inspirert veihøvel som kan monteres der?
Hehe, ja, det er vel sikkert best å begynne bak.. Men det er vel egentlig bare en blanding av høy bil og tomt under fangeren. Egentlig hadde det vært best med noe mer originalt, men billig bil og stramt budsjett å leke med så må man være kreativ. Om det blir på eller ikke vil tiden vise, men måtte prøveVidarhs wrote:Veit ikke helt.er jo veldig bra aero dynamikk på disse orginalt,helt på linje med porshe fra samme tid,værre med marktrykk bak.96 v4 begynner å bli innstabil fra 150 km/t,96 tt litt bedre(pga vektfordeling)Vi var akkurat på foredrag med en av gutta som hadde kjørt 93 tt på Le Mans i 2008.de hadde simulert 0 marktrykk bak ved ca 190 km/t. hadde begynt med bakspoiler
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Skjønner. Kan sende ett par org v4 framfjærer opp til deg,hvis du vil senke og stive opp bilen.Er vel ett mye brukt konsept på tt.kappes 2-2,5 omdreininger,tt framfjær settes bak,og kappes 2,5 -3 omdreininger.kler jo bilen godt å komme litt nærmere bakken! Bare gi beskjed,så kan jeg finne fram,og sende de. men du har kanskje slike?
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Synes dette var ålreit, men bilen hadde kledd dette om frontfangeren var på, slik at du får seksjonert opp fronten litt. Jeg synes det er fint å se folk dille og dulle med bilene sine og gi dem et personlig preg.
Men husk, du skal tilfredsstille deg SELV, og ikke andre
Men husk, du skal tilfredsstille deg SELV, og ikke andre
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Det har jeg ikke, så det høres interessant ut! Hva skal du ha for dem i så fall?Vidarhs wrote:Skjønner. Kan sende ett par org v4 framfjærer opp til deg,hvis du vil senke og stive opp bilen.Er vel ett mye brukt konsept på tt.kappes 2-2,5 omdreininger,tt framfjær settes bak,og kappes 2,5 -3 omdreininger.kler jo bilen godt å komme litt nærmere bakken! Bare gi beskjed,så kan jeg finne fram,og sende de. men du har kanskje slike?
Skal få på fangeren når jeg får tid. Spent på hvordan det blir da jeg også.. Enda ikke tygd ferdig på hvordan jeg syns det er, men som du sier; uansett jeg som skal "tilfredsstilles"kanonjon wrote:Synes dette var ålreit, men bilen hadde kledd dette om frontfangeren var på, slik at du får seksjonert opp fronten litt. Jeg synes det er fint å se folk dille og dulle med bilene sine og gi dem et personlig preg.
Men husk, du skal tilfredsstille deg SELV, og ikke andre
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
-
- Posts: 201
- Joined: 28 Oct 2012, 22:54
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Jepp
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Endelig fått tid til å gå over litt ting på totakten. Det vil si, ufrivillig pause i jobben med 9-5an så da tok jeg litt på totakten. Skulle finne ut av hva som var løst og forårsaka så mye eksos og lyd fremmi der i går. Fant ingen løse koblinger noen plass. Et ørlite hull i frempotta var det, men ikke noe større greier. Noe jeg fant ganske underlig.. Helt til jeg kom borti røret som går bakover og hele driten flytta på seg. Joda, stussen fra potta til røret var helt av. Det lille hullet i potta var et resultat av gnissninger innvendig..
Får ordna ny ganske kjapt, takket være menigheten, men lysta på xp har jo da økt. Synd Hamartelefonen uteblir Men jeg fikk lyst til å bedre det inntil videre, da det jo forklarer en del andre irritasjonsmomenter (les effektkurve osv). Fant frem en boks eksospasta og ei klemme til drivakselmansjetter jeg hadde til overs. Låste av røret med mansjetten (som gikk rundt) og guffa på med en shitload pasta. Ikke optimalt, ikke 100% tett heller, MEN det ble mye tettere og motor går bedre og effektkurven er nærmere det den er tiltenkt enn den var iallefall. Varer neppe lenge, men holder forhåpentligvis mer eller mindre på et vis til jeg får bytta potta iallefall.
Fikk også sjekka bremsene. Ei lita stund har det vært grusomme metall/skrapelyder på høyresida. Ikke noen bombe hva som forårsaket det, men så var det det med tid osv.. Kika på det og skiva var fin. Belegget var også ganske så bra i ytterkant. Innvendig var det også bra med belegg mente jeg, satte meg opp og lurte på hva det da kunne være.. Så begynnte jeg å tenke gjennom det jeg hadde sett på innsida. Det var noe feil der.. Så tok en ny titt, og joda, det var noe feil med bildet jeg TRODDE jeg så. Det var ikke spesielt mye belegg igjen. Det var egentlig IKKE noe belegg igjen. Det var metallet jeg så. Ikke belegget.. (men jeg så det iallefall, så hjernen var ikke avslått, bare på pause..)
Dermed nappa jeg ut låsepinner og klosser og skulle til å montere igjen. Da ringte frua og sa at guttungen var sjuk og måtte hentes i barnehagen. PERFEKT med bilen i lufta og halvveis uten bremser... (Det var det der med tid..) Men faen heller, jeg stopper ikke her, det er fort gjort. Så gjorde meg ferdig og hoppa over på andre sida. Der kilte jeg selvfølgelig den ytterste klossen fast.. Siden jeg likevel hadde så god tid og ikke var stressa.. Men fikk ordna det og kom meg avgårde FØR frua rakk å mase i det hele tatt. Bremsene er lydløse og deilige, og det er motoren og..
Så nå må jeg lete og se om jeg finner noen kroner å fikse meg xp potte med slik at det blir litt bråk i bilen igjen
Får ordna ny ganske kjapt, takket være menigheten, men lysta på xp har jo da økt. Synd Hamartelefonen uteblir Men jeg fikk lyst til å bedre det inntil videre, da det jo forklarer en del andre irritasjonsmomenter (les effektkurve osv). Fant frem en boks eksospasta og ei klemme til drivakselmansjetter jeg hadde til overs. Låste av røret med mansjetten (som gikk rundt) og guffa på med en shitload pasta. Ikke optimalt, ikke 100% tett heller, MEN det ble mye tettere og motor går bedre og effektkurven er nærmere det den er tiltenkt enn den var iallefall. Varer neppe lenge, men holder forhåpentligvis mer eller mindre på et vis til jeg får bytta potta iallefall.
Fikk også sjekka bremsene. Ei lita stund har det vært grusomme metall/skrapelyder på høyresida. Ikke noen bombe hva som forårsaket det, men så var det det med tid osv.. Kika på det og skiva var fin. Belegget var også ganske så bra i ytterkant. Innvendig var det også bra med belegg mente jeg, satte meg opp og lurte på hva det da kunne være.. Så begynnte jeg å tenke gjennom det jeg hadde sett på innsida. Det var noe feil der.. Så tok en ny titt, og joda, det var noe feil med bildet jeg TRODDE jeg så. Det var ikke spesielt mye belegg igjen. Det var egentlig IKKE noe belegg igjen. Det var metallet jeg så. Ikke belegget.. (men jeg så det iallefall, så hjernen var ikke avslått, bare på pause..)
Dermed nappa jeg ut låsepinner og klosser og skulle til å montere igjen. Da ringte frua og sa at guttungen var sjuk og måtte hentes i barnehagen. PERFEKT med bilen i lufta og halvveis uten bremser... (Det var det der med tid..) Men faen heller, jeg stopper ikke her, det er fort gjort. Så gjorde meg ferdig og hoppa over på andre sida. Der kilte jeg selvfølgelig den ytterste klossen fast.. Siden jeg likevel hadde så god tid og ikke var stressa.. Men fikk ordna det og kom meg avgårde FØR frua rakk å mase i det hele tatt. Bremsene er lydløse og deilige, og det er motoren og..
Så nå må jeg lete og se om jeg finner noen kroner å fikse meg xp potte med slik at det blir litt bråk i bilen igjen
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Kjekt med biler som er lettmekkede
Det meste går greit og raskt med de gamle.
Eksospotte uten lekkasje hjelper godt på ytelsene.
Det meste går greit og raskt med de gamle.
Eksospotte uten lekkasje hjelper godt på ytelsene.
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: Joakims 1966 96 Totakt
Mye bedre, lettere og mer givende å mekke totakt enn den 9-5an ja..Morten S. wrote:Kjekt med biler som er lettmekkede
Det meste går greit og raskt med de gamle.
Eksospotte uten lekkasje hjelper godt på ytelsene.
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 0 guests