Benny Lava

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Benny 41

Postby Stein Are » 15 Jan 2014, 21:40

Jeg kan bare komme med tips på de problemene/løsningene jeg selv har vært borti. I morgen ryr det nok inn med innlegg der det rette svaret befinner seg ;)
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Benny 41

Postby Henning » 15 Jan 2014, 21:49

Det er fint at alle tips og ideer kommer opp, plutselig kommer det opp en enkel løsning man har glemt, setter pris på all hjelp. Takker:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Benny 41

Postby Stein Are » 16 Jan 2014, 19:13

Når du sier den slurer, er det når du girer at kløtsjen liksom ikke tar skikkelig?
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Benny 41

Postby Henning » 16 Jan 2014, 19:36

Nei når jeg gasser på i for eksempel oppoverbakke.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Benny 41

Postby Stein Are » 16 Jan 2014, 19:56

Kikket litt på andre forum, et tips kan være slitte lameller. Samme symptomer iallfall. Og verst i kaldt vær :?
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Benny 41

Postby Henning » 16 Jan 2014, 20:23

Stein Are wrote:Kikket litt på andre forum, et tips kan være slitte lameller. Samme symptomer iallfall. Og verst i kaldt vær :?
Da tenker du på selve clutch lamellen?? i så fall er jeg jo i riktig rute.

Når vi kommer til trykkplata syntes jeg at den liksom ikke spretter ut igjen etter at jeg har trykket den isammen, det er 3 trykk armer, og en syntes jeg at jeg må dra ut den siste mm metern... dette kanskje forandres i fart, eller så er jeg for kravstor??? 3000 lapper er mye for en trykkplate, er det noen som syntes at det eneste riktige er å kjøpe ny?????

Image

Så mens jeg venter på deler brålakkerte jeg grillen jeg tuslet med for lenge siden, den har liksom bare hengt på veggen etter at jeg sveiset den, det kom jo en X i veien.....

Ikke noe kremjobb - men denne bilen er laaaangt fra showpiece - det er en bruksbil. Fargen matchen upåklagelig bra - igjen St. hanhaugen overrasker - 10 minutter vent - fargen fant de på dataen - Y8B.

Image

Den er jo fin... men det er andre grunner for at jeg velger å bruke tid på denne nå...... Har bestilt ny radiator - FRA en heeelt annen Saab. ER LEI at bilen blir varm - mulig ikke radiatoren er det eneste problemet - men f"&#" heller - like greit å bytte den. SÅ ser jo den nye (gamle) grillen fin ut da....

Image

Kom gjerne med mere forslag om varme eller clutch problemer :)
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Benny 41

Postby Stein Are » 16 Jan 2014, 20:52

slitt clutchlamell ja… Har ikke vært borti det selv, men synes å være plausibel forklaring. Kult at du har gjort om fronten, passet bedre uten mark/blinklys når du har dem på skjermene :D
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Benny 41

Postby Henning » 16 Jan 2014, 21:00

Stein Are wrote:passet bedre uten mark/blinklys når du har dem på skjermene :D
Takker, men det er ikke meningen å beholde de på skjemene, kommer til å sveise igjen de hullene etterhvert, men skal også bruka andre blinklys foran - runde :twisted:
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Benny 41

Postby Stein Are » 16 Jan 2014, 21:16

Henning wrote:
Stein Are wrote:passet bedre uten mark/blinklys når du har dem på skjermene :D
Takker, men det er ikke meningen å beholde de på skjemene, kommer til å sveise igjen de hullene etterhvert, men skal også bruka andre blinklys foran - runde :twisted:
Jeg har gjort nettopp det, sveisa igjen de på skjermene. Skal også bytte ut de originale som er oppe på siden på skjermen, fant noen kule vintage fiat-blinklys på ebay.
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Benny 41

Postby Henning » 17 Jan 2014, 21:38

Ja ja ja..... Hvorfor skal man lage ett hull i bilen, det hullet Saab DESIGNET under motor, det hullet som er LAGET 3CM for lite???? Hva tenkte de på da? Det hadde vært 1000000 ganger enklere å satt sammen motor og girkasse hadde hullet vært 30 uslige mm større fremover. Slik at man kunne senket motor rett ned og dyttet den pent inn på girkasse. Nei da. Vi gjør det vanskelig vi....

MEN dr..... er inne. Etter mye om og men. Clutch, tryckplate og lager er byttet - ikke til Nytt - men Meeeget pent brukt - takker Lars :D

Så gjenstår det å se om dette virker, har igjen å montere starter + diverse slanger, men hovedjobben er gjort.... Håp dette blir bra :o

Image

Og da jeg skulle finne eksosanlegget som ligger på loftet i garasjen snublet jeg over en Weber.... hadde glemt at jeg hadde byttet til meg denne, pakning bestilt så da blir det nymontert (brukt) gasser - MED MANUELL CHOKE :D :D Har noen noengang hatt bil fra syttitallet med automatchoke som virket? jeg har hatt Forder, Fiat, Boble..... manuell er best spør du meg....

Image

Radiator er på vei fra Skruvat.no - fin sjappe på web som har mye til nyere biler - rask shipping. Jeg ga 899 for splitter ny 900 radiator som var på salg - ikke dårlig.....

Lurer på om henda mine noensinne vil bli rene igjen jeg... :?
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests