Gratulerer!! strøkne felger du har fått på den nå, er det kun for vinteren?? de var ihvertfall veldig fine.
H
SAAB 99 GL, 1983
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Gratulerer med fin bil! Artig å se at en 99 er kommet tilbake å veien, der den hører hjemme!
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Takker!
SAABEN vil bli brukt som en god nr 2 bil.
Felgene ja! De er fra delebilen, 900, 1992 modell. Måtte ta en "Quick fix" på felgene før de ble satt på! Felgene er helt avgjørende for helhetsinntrykket uansett om det er en strøken bil eller en shabby bil
Litt pussing, zinkprimer og Biltemas felgspray gjør underverker! Så får vi se hvor lenge det holder!
Må bare nevne at NAF - mannen mente det var veldig tøfft med felger som breddet litt mere utover!
Da vet dere som kjører med bredfelger hvor dere skal ta EU kontrollen!
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
SAABEN vil bli brukt som en god nr 2 bil.
Felgene ja! De er fra delebilen, 900, 1992 modell. Måtte ta en "Quick fix" på felgene før de ble satt på! Felgene er helt avgjørende for helhetsinntrykket uansett om det er en strøken bil eller en shabby bil
Litt pussing, zinkprimer og Biltemas felgspray gjør underverker! Så får vi se hvor lenge det holder!
Må bare nevne at NAF - mannen mente det var veldig tøfft med felger som breddet litt mere utover!
Da vet dere som kjører med bredfelger hvor dere skal ta EU kontrollen!
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
I mangel på noe nytt kan vi ta et lite tilbakeblikk. Har ikke vært så flink til å oppdatere denne prosjekttråden.
Jeg trodde jeg skulle slippe rustsveising på denne bilen, men da jeg begynte å pirke litt rundt fant jeg et par hull i karosseriskjøtene i begge innerskjermer bak.
Etter å ha få lappet på hullene, ble det en runde med understellsmasse der den gamle var tynnslitt.
Da jeg skulle ta ut tepper og interiør ville ikke nedre festebolt til setebeltet ut. Det viste seg at sveisepunktene på den store mutteren på innsiden av kanalen hadde løsnet.
Da ble det litt kapping, sveising og sliping der også.
Teppene fikk seg et par omganger med avfetting, kraftvask og høytrykkspyler. De ble ikke som nye, men veldig mye bedre, og ikke minst bedre lukt.
Førersetet fikk "ny" skumgummi og "nytt" trekk på ryggen. Utrolig flaks at det eneste jeg satt igjen med fra en delebil (900 -83) jeg hadde for over 10 år siden var et fint passasjersete i riktig farge.
Etter lapping av smårifter og en grundig vask ble det en mye triveligere bil å sette seg inn i (men ikke se opp på innertaket ).
Jeg trodde jeg skulle slippe rustsveising på denne bilen, men da jeg begynte å pirke litt rundt fant jeg et par hull i karosseriskjøtene i begge innerskjermer bak.
Etter å ha få lappet på hullene, ble det en runde med understellsmasse der den gamle var tynnslitt.
Da jeg skulle ta ut tepper og interiør ville ikke nedre festebolt til setebeltet ut. Det viste seg at sveisepunktene på den store mutteren på innsiden av kanalen hadde løsnet.
Da ble det litt kapping, sveising og sliping der også.
Teppene fikk seg et par omganger med avfetting, kraftvask og høytrykkspyler. De ble ikke som nye, men veldig mye bedre, og ikke minst bedre lukt.
Førersetet fikk "ny" skumgummi og "nytt" trekk på ryggen. Utrolig flaks at det eneste jeg satt igjen med fra en delebil (900 -83) jeg hadde for over 10 år siden var et fint passasjersete i riktig farge.
Etter lapping av smårifter og en grundig vask ble det en mye triveligere bil å sette seg inn i (men ikke se opp på innertaket ).
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Vært på julehandel i dag.
Men hva har dette med SAAB 99?
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
Men hva har dette med SAAB 99?
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Interessant vending her! Blir det turbomotor og trionic eller DI/APC ?
Har sikret meg "ombygginskit" selv også, men det ser ut til å ta sin tid før jeg får brukt det
Har sikret meg "ombygginskit" selv også, men det ser ut til å ta sin tid før jeg får brukt det
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Riktig gjettet Eirik.
Har begynt å samle deler i hvert fall. Om det til syvende og sist blir noe av gjenstår å se.
Dette er komplett ledningsnett med sensorer, givere, ventiler, dyser, tennkasett, ECU og hva det nå heter alt sammen, fra en 1994 turbo. Med andre ord Trionic 5.5. motorstyring. Planen er å sette dette på en 16V LTT (B 202).
Har funnet en elegant løsning for veivakselgiver her: http://www.eeuroparts.com/Parts/52162/T ... 101K10039/
Har begynt å samle deler i hvert fall. Om det til syvende og sist blir noe av gjenstår å se.
Dette er komplett ledningsnett med sensorer, givere, ventiler, dyser, tennkasett, ECU og hva det nå heter alt sammen, fra en 1994 turbo. Med andre ord Trionic 5.5. motorstyring. Planen er å sette dette på en 16V LTT (B 202).
Har funnet en elegant løsning for veivakselgiver her: http://www.eeuroparts.com/Parts/52162/T ... 101K10039/
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
............... Har du monteringsanvisning på det spagetti greieneKjetillo wrote:Vært på julehandel i dag.
Innsprut??
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Monteringsanvisning fulgte dessverre ikke med, men jeg bør nok skaffe meg koblingsskjema før jeg begynner å tvinne ledningerHenning wrote:
............... Har du monteringsanvisning på det spagetti greiene
Innsprut??
Trionic 5.5 styrer tenning, innsprut og turbotrykk ved hjelp av diverse sensorer. Spennende med litt "hi tech" fra 90-tallet!
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Skumle planer i denne tråd
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest