SAAB 99 GL, 1983
-
- Posts: 294
- Joined: 11 Oct 2012, 11:31
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Pleier det ikke å være en klemkopling 5 cm lenger bak på giroverføringen? Har vært det på de jeg har hatt tak i.
Mvh
Eimund Lunde
Eimund Lunde
-
- Posts: 88
- Joined: 03 Dec 2014, 09:32
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Den har jeg også bestandig brukt, har aldri tatt ut den koniske pinnen med mindre jeg skal skifte foring i giroverføringen.Eimund wrote:Pleier det ikke å være en klemkopling 5 cm lenger bak på giroverføringen? Har vært det på de jeg har hatt tak i.
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Joda, dere har helt rett, men jeg trenger leddet til en annen girkasse som ikke har dette leddet.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Det ble en liten harrytur til Strømstad i går. Dro innom Bussgods og der lå det "tilfeldigvis" en pakke fra RP og ventet på meg:lol: Rett borti gata er Postens Føretagsenter, så jeg stakk innom der også. Utrolig nok lå det en liten pakke fra Lawicel og ventet på meg der8-)
Fikk også tatt en liten økt i garasjen i går kveld. Motoren ble løftet ut uten de store komplikasjonene. Og avdekket et velsmurt motorrom:roll: i
Fikk også tatt en liten økt i garasjen i går kveld. Motoren ble løftet ut uten de store komplikasjonene. Og avdekket et velsmurt motorrom:roll: i
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
I dag har det endelig blitt en god garasjedag. Har fått skåret ut til nytt gulv slik at det skal bli plass til ny bensintank.
I hjulbrønnen begynte jeg med dette:
Og avsluttet med dette:
Litt rengjøring og pussing til, så er det klart for å sveise inn litt frisk plåt.
Motorrommet ser også mye bedre ut enn siden sist. Mange timers arbeid på å få ut gammel gørr.
I hjulbrønnen begynte jeg med dette:
Og avsluttet med dette:
Litt rengjøring og pussing til, så er det klart for å sveise inn litt frisk plåt.
Motorrommet ser også mye bedre ut enn siden sist. Mange timers arbeid på å få ut gammel gørr.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Blir knallbra!
-
- Posts: 10
- Joined: 13 Dec 2013, 21:29
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
lekkert rett å slett. så rein har den ikke vært i motor rommet siden ny! husk jeg må stå høyt oppe på lista om denne noen gang skal selges igjen
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Takker, prøver å gjøre det riktig, når det først skal gjøres.
Hvilker farge vil du ha Vegard?;)
Ble litt dårlig oppfølging av karosseriarbeidet jeg hadde tenkt å avslutte denne helga....men det kommer vel flere helger.
Uansett har jeg fått bygd om speedometeret slik at det gir hastighetssignal til Trionic. Brukte innmat fra 900 -92 og original bakstykke og skive. Bakstykket måtte modifiseres endel, men en enkel jobb. Hadde jeg tatt på meg lesebrillene, og brukt Drehmel istedetfor stikksag kunne det nok blitt penere. Innmaten til 900 er ca en cm fetere enn 99, så jeg må finne tre lengre festeskruer, og tetter nok glippa med gaffatape8-)
Skiva er jeg ikke helt fornøyd med. Alt passer bortsett fra hullet til trippteller, så det måtte kuttes opp litt, og tapes igjen der det ble for stort. Mulig jeg lager en ny skive med min egen vri etterhvert.
Hvilker farge vil du ha Vegard?;)
Ble litt dårlig oppfølging av karosseriarbeidet jeg hadde tenkt å avslutte denne helga....men det kommer vel flere helger.
Uansett har jeg fått bygd om speedometeret slik at det gir hastighetssignal til Trionic. Brukte innmat fra 900 -92 og original bakstykke og skive. Bakstykket måtte modifiseres endel, men en enkel jobb. Hadde jeg tatt på meg lesebrillene, og brukt Drehmel istedetfor stikksag kunne det nok blitt penere. Innmaten til 900 er ca en cm fetere enn 99, så jeg må finne tre lengre festeskruer, og tetter nok glippa med gaffatape8-)
Skiva er jeg ikke helt fornøyd med. Alt passer bortsett fra hullet til trippteller, så det måtte kuttes opp litt, og tapes igjen der det ble for stort. Mulig jeg lager en ny skive med min egen vri etterhvert.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
-
- Posts: 10
- Joined: 13 Dec 2013, 21:29
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
farge? nei det var et godt spørsmål. er vel flere kombinasjoner som blir bra
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 99 GL, 1983
Det kom en pakke med inspirasjon i posten her om dagen.[emoji3]
Må vel få til et par gode garasjeøkter i romjula. Må bare rydde i garasjen og fylle tanken på dieselbrenneren først.
Må vel få til et par gode garasjeøkter i romjula. Må bare rydde i garasjen og fylle tanken på dieselbrenneren først.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests