SAAB 99 GL, 1983
Posted: 04 May 2013, 01:39
Så ble det endelig en 99
Jeg hadde sett på annonsen på Finn.no flere ganger i vinter, men ikke tatt skrittet med å ringe engang! Syntes det var rart ingen hadde slått til med en gang hvis bilen var som beskrevet. Var vel også litt skeptisk til å kjøre 22 mil i kulde og på vinterføre med en bil som ikke hadde vært registrert siden 2004.
I midten av april gikk annonsen ut på dato, men heldigvis hadde jeg tatt utskrift. Tok kontakt med selger og bilen var ikke solgt. Fikk også tilbud om en god prisreduksjon (...det var vel jeg som spurte.... )
Avtalte med selger at han skulle hente meg ved endeholdeplassen for bussen på Rødberg i Uvdal. Han bodde rett ved sa han.
24 april kl. 0645 tok jeg bussen hjemmefra, deretter toget videre fra Oslo til Kongsberg og buss derifra til Rødberg hvor jeg var framme kl. 1200.
Ventet en god stund før jeg ringte selgeren, joda han var underveis...skulle bare... og etter 45 minutter kom han. Hyggelig kar, men tid og avstand har vi nok forskjellig oppfatning om. "Rett ved" var over 3 mil.
Bilen hadde han tauet hjem i A-stag helt fra Beiarn i Nordland, imponerende!
22 mil, som jeg hadde hjem var bare en snartur for han, fikk jeg problemer underveis kunne jeg bare ringe.
Han hadde flere gamle biler stående, blant annet en 96, 1969 modell som han nettopp hadde solgt.
Det ble handel og bilen gikk utmerket hele veien hjem. Heldigvis ble det ikke behov for noen bråbrems for bremsene var av den låsningsfrie typen.
Nå blir det å skifte bremseskiver, klosser og overhale calipere foran som står først på programmet.
Så blir det en opprydding og oppshining innvendig og utvendig.
Er litt usikker på "fartsstripene". Ser nesten originalt ut,og sitter bra, men har ikke sett de på noen andre Saaber.
De ser fine ut på litt avstand men er egentlig litt lurvete, så det er fare for at de ryker av!
Beklager, noen blir nok skuffet, men laksetrappa ryker. Den er limt til ruta. Får jeg tak i riktige fester er det nok sjanse for at den kommer på igjen
Finn 5 feil:
Blir bare en liten jobb for å få satt den tilbake i den standen jeg vil ha den, men det beste av alt: ikke et rusthull å sveise
.....men jeg har funnet to steder jeg må pusse litt
Jeg hadde sett på annonsen på Finn.no flere ganger i vinter, men ikke tatt skrittet med å ringe engang! Syntes det var rart ingen hadde slått til med en gang hvis bilen var som beskrevet. Var vel også litt skeptisk til å kjøre 22 mil i kulde og på vinterføre med en bil som ikke hadde vært registrert siden 2004.
I midten av april gikk annonsen ut på dato, men heldigvis hadde jeg tatt utskrift. Tok kontakt med selger og bilen var ikke solgt. Fikk også tilbud om en god prisreduksjon (...det var vel jeg som spurte.... )
Avtalte med selger at han skulle hente meg ved endeholdeplassen for bussen på Rødberg i Uvdal. Han bodde rett ved sa han.
24 april kl. 0645 tok jeg bussen hjemmefra, deretter toget videre fra Oslo til Kongsberg og buss derifra til Rødberg hvor jeg var framme kl. 1200.
Ventet en god stund før jeg ringte selgeren, joda han var underveis...skulle bare... og etter 45 minutter kom han. Hyggelig kar, men tid og avstand har vi nok forskjellig oppfatning om. "Rett ved" var over 3 mil.
Bilen hadde han tauet hjem i A-stag helt fra Beiarn i Nordland, imponerende!
22 mil, som jeg hadde hjem var bare en snartur for han, fikk jeg problemer underveis kunne jeg bare ringe.
Han hadde flere gamle biler stående, blant annet en 96, 1969 modell som han nettopp hadde solgt.
Det ble handel og bilen gikk utmerket hele veien hjem. Heldigvis ble det ikke behov for noen bråbrems for bremsene var av den låsningsfrie typen.
Nå blir det å skifte bremseskiver, klosser og overhale calipere foran som står først på programmet.
Så blir det en opprydding og oppshining innvendig og utvendig.
Er litt usikker på "fartsstripene". Ser nesten originalt ut,og sitter bra, men har ikke sett de på noen andre Saaber.
De ser fine ut på litt avstand men er egentlig litt lurvete, så det er fare for at de ryker av!
Beklager, noen blir nok skuffet, men laksetrappa ryker. Den er limt til ruta. Får jeg tak i riktige fester er det nok sjanse for at den kommer på igjen
Finn 5 feil:
Blir bare en liten jobb for å få satt den tilbake i den standen jeg vil ha den, men det beste av alt: ikke et rusthull å sveise
.....men jeg har funnet to steder jeg må pusse litt