Slark i tannstangens feste i karrosseriet på 93 2000
-
- Posts: 5
- Joined: 12 Jan 2013, 08:35
- Contact:
Slark i tannstangens feste i karrosseriet på 93 2000
Materialtretthet, ifølge verkstedet. Krever sveisearbeid for 12-15 000 kr. Noen som har erfaring??
- 900C-LPG
- Posts: 3243
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: Slark i tannstangens feste i karrosseriet på 93 2000
For å ungå som har hendt nå, ville jeg si:
Les http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... -Which-One og: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=219152 .
Les http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... -Which-One og: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=219152 .
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
-
- Posts: 166
- Joined: 18 May 2013, 23:26
- Contact:
Re: Slark i tannstangens feste i karrosseriet på 93 2000
Mener dette er en "kjent" feil på 1ste generasjon 9`3...
Wheeler Dealers som bla har gått på Discovery tok jo og fikset opp en slik 9`3 Cab og jeg mener han monterte i en "after market" del som løste dette problemet.
Wheeler Dealers som bla har gått på Discovery tok jo og fikset opp en slik 9`3 Cab og jeg mener han monterte i en "after market" del som løste dette problemet.
- 99turbo
- Posts: 230
- Joined: 18 Nov 2012, 18:27
- Location: Gjøvik
- Contact:
Re: Slark i tannstangens feste i karrosseriet på 93 2000
Det som skjer er at tannstanga beveger seg for mye ved akselerasjon og hard kurvetaking, da sprekker metallet i torpedoveggen der tannstanga er festet. Er det skjedd så er det for sent, må rense ut mye for å komme til for å sveise der. "Viggen rescue kit"-"Steering rack klamp" er en klemme som erstatter klemma og foringen på tannstangas høyre innfesting, den stopper sideveis bevegelse, men skaden må repareres først. Da elimineres største delen av torc-steer ved akselerasjon også.
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests