En går og en kommer[emoji6]
http://gsv.no/forum/viewtopic.php?t=3039
Både bytter og jeg tok en sjans. Vi hadde bare kikket fort på hverandres biler før, men avtalte at byttet skulle foretas på halvveien, Gran på Hadeland.
Hjemturen kjørte jeg med et smil om munnen, slik selgeren lovte, men ikke helt lydløst! 16 år gamle piggdekk, knirking, og et bra turtall takket være 3 trinns automat.[emoji3]
SAAB 900 CC 1986 Automatic (SxA)
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
SAAB 900 CC 1986 Automatic (SxA)
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 900 GL 1986 Automatic (SxA)
Vinterbilen!
Det første jeg har gjort er å få på "nye" vinterhjul. Jeg var så heldig å få et sett 2 år gamle Michelin fra syrran.[emoji3] Hun har brukt de litt på sin 9-5, men var ikke fornøyd med de. Fikk testet de i går kveld på holkeføre i "snøkaoset"[emoji15] Synes de gnage seg godt fram, og føltes trygge å kjøre på. Å kjøre automat på holka er jeg imidlertid ikke helt fortrolig med. Servoen er også ekstra lett på denne, tar også litt tid å venne seg til. Visstnok rigget som invalidebil.
Kreativ løsning på instrumentbelysningen[emoji3]
Det første jeg har gjort er å få på "nye" vinterhjul. Jeg var så heldig å få et sett 2 år gamle Michelin fra syrran.[emoji3] Hun har brukt de litt på sin 9-5, men var ikke fornøyd med de. Fikk testet de i går kveld på holkeføre i "snøkaoset"[emoji15] Synes de gnage seg godt fram, og føltes trygge å kjøre på. Å kjøre automat på holka er jeg imidlertid ikke helt fortrolig med. Servoen er også ekstra lett på denne, tar også litt tid å venne seg til. Visstnok rigget som invalidebil.
Kreativ løsning på instrumentbelysningen[emoji3]
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- 900C-LPG
- Posts: 3244
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: SAAB 900 GL 1986 Automatic (SxA)
Gratulerer med veksligen til den cherry røde 3dørs SAABen 900 automatic Combi-Coupé, av årsmodel 1986 og som kommerfra Dokka. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81882248.
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Re: SAAB 900 CC 1986 Automatic (SxA)
Gratulerer med flott 900 Hva er planen for denne? Holde den original?
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 900 CC 1986 Automatic (SxA)
Takk, fin og blank[emoji2], men slipper nok ikke unna sveising på denne heller[emoji15].
Kommer til å bli holdt helt original, nesten - tror jeg[emoji6]
Har ingen store planer, men det blir vel et sett Kilen/Lesjöfors senkefjærer og litt bedre gassdempere.
Ser at bremseskiver bør byttes, og sikkert klosser også. Da kommer selvfølgelig tankene om 9000 bremser, og bakaksel/nav fra 900 88-94 med stabstag[emoji3]. Og når jeg først har så bra bremser, hvorfor ikke en T16 Trionic motor[emoji3]
Siden garasjen er full av andre prosjekter må dette bli en rullende restaurering, utført utendørs, og ikke et nytt evigvarende prosjekt. Det betyr også at jeg venter på litt bedre vær.
Kommer til å bli holdt helt original, nesten - tror jeg[emoji6]
Har ingen store planer, men det blir vel et sett Kilen/Lesjöfors senkefjærer og litt bedre gassdempere.
Ser at bremseskiver bør byttes, og sikkert klosser også. Da kommer selvfølgelig tankene om 9000 bremser, og bakaksel/nav fra 900 88-94 med stabstag[emoji3]. Og når jeg først har så bra bremser, hvorfor ikke en T16 Trionic motor[emoji3]
Siden garasjen er full av andre prosjekter må dette bli en rullende restaurering, utført utendørs, og ikke et nytt evigvarende prosjekt. Det betyr også at jeg venter på litt bedre vær.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 900 CC 1986 Automatic (SxA)
Overveldende med ekstrautstyr[emoji6]
Det er i hvertfall 3 ledige plasser til knapper[emoji6] Noen som har disse knappene?
-Klimaanlegg
-Tåkelys
-Extra
Er det ikke de som mangler?
Det er i hvertfall 3 ledige plasser til knapper[emoji6] Noen som har disse knappene?
-Klimaanlegg
-Tåkelys
-Extra
Er det ikke de som mangler?
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
-
- Posts: 47
- Joined: 09 Nov 2012, 02:18
- Location: Drammen
- Contact:
Re: SAAB 900 CC 1986 Automatic (SxA)
Stilig bil!
Hvis det er klimaanlegg, er det også en knapp for resirkulering av luft.
Hvis det er klimaanlegg, er det også en knapp for resirkulering av luft.
Saab 900 Aero '88
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: SAAB 900 CC 1986 Automatic (SxA)
Takk[emoji3]
Da vet jeg at det er
- Klimaanlegg
- Resirk
- Extra
Jeg mangler[emoji6]
Da vet jeg at det er
- Klimaanlegg
- Resirk
- Extra
Jeg mangler[emoji6]
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest