Starter opp en tråd for de bilene jeg har, og evt. kommer til å få.
Bedre med en samlet tråd enn en for hver. Lettere å holde oppdatert.
De bilene jeg har i dag:
1967 Monte Carlo 850
Bilder fra henting;
Bilder ferdig restaurert 2012:
1960 93F (har vært i mitt eie siden 1987)
1992 900SE (T-16)
1975 96 Rally (prosjekt)
Mine biler
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Mine biler
Last edited by Morten S. on 22 Jul 2016, 06:30, edited 4 times in total.
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Mine biler
Starter med Monte Carloen:
Bilen har fungert kjempebra i de 4 årene etter at den ble ferdig. Har kjørt drøyt 10.000 km nå.
MEN nå har den deltatt på GSVs landtreff i Ballangen rett sør for Narvik.
På hjem veiene skjedde dette:
Havarert motoren
140 mil hjemmefra!
Bilen gikk som en klokke opp til Ballangen, og rundt i distriktet. På vei hjem, i en bratt motbakke hakket den et par ganger og døde. Fikk rullet inn på en rasteplass.
Så på asfalten at den hadde kastet ut vann. Fuktighet rundt blokken tydet på toppakning. Tok ut pluggene og konstaterte at den midtre hadde smeltet! Stemplet så OK ut på toppen.
Blir ingen totakter til IntSaab
Bilen kommer hjem med transportselskap, og da blir det å løfte av toppen og sjekke for skader.
Håper det ikke har gått utover blokken.
Bilen har fungert kjempebra i de 4 årene etter at den ble ferdig. Har kjørt drøyt 10.000 km nå.
MEN nå har den deltatt på GSVs landtreff i Ballangen rett sør for Narvik.
På hjem veiene skjedde dette:
Havarert motoren
140 mil hjemmefra!
Bilen gikk som en klokke opp til Ballangen, og rundt i distriktet. På vei hjem, i en bratt motbakke hakket den et par ganger og døde. Fikk rullet inn på en rasteplass.
Så på asfalten at den hadde kastet ut vann. Fuktighet rundt blokken tydet på toppakning. Tok ut pluggene og konstaterte at den midtre hadde smeltet! Stemplet så OK ut på toppen.
Blir ingen totakter til IntSaab
Bilen kommer hjem med transportselskap, og da blir det å løfte av toppen og sjekke for skader.
Håper det ikke har gått utover blokken.
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Jensabo
- Posts: 112
- Joined: 11 Dec 2012, 22:54
- Location: Sykkylven
- Contact:
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Mine biler
Da er motoren overhalt, montert og prøvekjørt!
En uke etter at bilen kom hjem med bergningsbil.
Slik så stempelet ut!
Motor ferdig overhalt! Kjempejobb av Tore S.
Han hadde ett sportstempel 0,5 overdim liggende.
Det holdt med honing av sylinder. Veiv og topp har kommet uskadet fra dette.
Komp. er målt, og alle tre forgassere gir like mye. Har dyset opp +10 på midtre sylinder.
En uke etter at bilen kom hjem med bergningsbil.
Slik så stempelet ut!
Motor ferdig overhalt! Kjempejobb av Tore S.
Han hadde ett sportstempel 0,5 overdim liggende.
Det holdt med honing av sylinder. Veiv og topp har kommet uskadet fra dette.
Komp. er målt, og alle tre forgassere gir like mye. Har dyset opp +10 på midtre sylinder.
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Mine biler
Da har vi hatt en prikkfri tur tur/retur Vadstena! Kjørt ca 130 mil totalt.
Trivelig å treffes Jens Arne. (og alle andre GSVere som man ikke ser så ofte)
Trivelig å treffes Jens Arne. (og alle andre GSVere som man ikke ser så ofte)
Jensabo wrote:Så bra da, håper det går bra. Sees i Vadstena
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Re: Mine biler
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest