Jeg ringte til speedparts for en måned siden og kom i prat med han, var ikke særlig interresert i å dele noe informasjon..Hjelle wrote:Om eg ikkje huskar heilt feil gikk bilen i början som taxi, deretter kjøpte Bent på Speedparts bilen og hadde den privat ei stund. Dette var rundt 2007, huskar ikkje kor lenge han hadde den, men det kanskje andre gjer...sondrefro wrote: Klarte også å konvertere fruen til rett merke for noen måneder siden, en 9-5 2.3 med nesten 600000 på telleren Den er kjørt som taxi og bygd av speedparts for en del år tilbake, motor og gir er bytta en gang i tida men stort mer vet jeg ikke, noen som har kjennskap til denne bilen?
1990 900i
-
- Posts: 28
- Joined: 03 Feb 2013, 19:59
- Contact:
Re: 1990 900i
-
- Posts: 28
- Joined: 03 Feb 2013, 19:59
- Contact:
Re: 1990 900i
Bestiller det jeg trenger ikveldOLea1992 wrote:Får vel ta en service på bilen din i helga Åpen garasje fra i kveld til mandag
-
- Posts: 28
- Joined: 03 Feb 2013, 19:59
- Contact:
Re: 1990 900i
Bilen fungerer som den skal for øyeblikket, så er bare kjøring det går i men har fått tak i litt knask
Da er det bare å vente på polering fra Oscar så den blir fin og blank igjen
Ellers så er det 9-5´en som skaper mest problemer, går som ett skudd men det er feilkode på feilkode, men det er vel ikke så mye å forvente av en bil som er kjørt snart 600k
Da er det bare å vente på polering fra Oscar så den blir fin og blank igjen
Ellers så er det 9-5´en som skaper mest problemer, går som ett skudd men det er feilkode på feilkode, men det er vel ikke så mye å forvente av en bil som er kjørt snart 600k
-
- Posts: 28
- Joined: 03 Feb 2013, 19:59
- Contact:
Re: 1990 900i
Hei igjen.
Nå begynner bilen å gå meg på nervene, driver å stopper når det passer den sjøl. Første gangen satt jeg i nytt batteri, fungerte fint i 4-5 uker, stopte igjen og da bytta jeg bensin filter, rotor og fordeler lokk, 1 uke etterpå var det på an igjen. Får noen nykk rett før den bar dør helt av, starter opp igjen fint etterpå men bare i maks 1 minutt før den begynner å dette av på turtallet og dø. Virker jo som det er noe elektrisk, men lurer på om det er noen her som har vært borti noe lignende, eller som har noe innspill. Hadde vært greit å fått den opp og gå igjen skikkelig, siden den skal på EU neste måned.
Nå begynner bilen å gå meg på nervene, driver å stopper når det passer den sjøl. Første gangen satt jeg i nytt batteri, fungerte fint i 4-5 uker, stopte igjen og da bytta jeg bensin filter, rotor og fordeler lokk, 1 uke etterpå var det på an igjen. Får noen nykk rett før den bar dør helt av, starter opp igjen fint etterpå men bare i maks 1 minutt før den begynner å dette av på turtallet og dø. Virker jo som det er noe elektrisk, men lurer på om det er noen her som har vært borti noe lignende, eller som har noe innspill. Hadde vært greit å fått den opp og gå igjen skikkelig, siden den skal på EU neste måned.
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1990 900i
Elektronikken begynner å bli gammel, hadde det tilsvarende i min før, men det var med Lucas sitt ECU-system. Min mor har en 1993 900 2.1 med Bosch og den lever sitt eget liv og.
Men har du prøvd å bytte tenningsmodulen og gå over forskjellige jordingspunkt?
Men har du prøvd å bytte tenningsmodulen og gå over forskjellige jordingspunkt?
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
-
- Posts: 28
- Joined: 03 Feb 2013, 19:59
- Contact:
Re: 1990 900i
Har ikke bytta noe mer enn det jeg skrev over, tenkte meg en tur ned å kikke litt nå. Hadde vært veldig greit å se hva som konkret var galt, så slepper jeg å stoppe langs veien for 4 gang i sommer..penger spiller litt inn også, da jeg har litt andre planer i tankene enn å fikse på det gamle, samt noen kjekke deler som forhåpentligvis er i posten i løpet av ikke så alt for lenge. De har forsåvidt ikke noe med dette problemet å gjøre Takk for innspill, skal kikke nærmere på det nåkanonjon wrote:Elektronikken begynner å bli gammel, hadde det tilsvarende i min før, men det var med Lucas sitt ECU-system. Min mor har en 1993 900 2.1 med Bosch og den lever sitt eget liv og.
Men har du prøvd å bytte tenningsmodulen og gå over forskjellige jordingspunkt?
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1990 900i
Ja, tenningsmodulen er en typisk universal sak, bare sjekk opp Bosch-nummeret på den, passer på mange andre biler og. Typisk at disse blir dårlige etter en stund. Får du noen CE-lampe når bilen hoster og herker litt?
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
-
- Posts: 28
- Joined: 03 Feb 2013, 19:59
- Contact:
Re: 1990 900i
Nei kommer ikke no CE lampe... Tenkte jeg skulle sjekke bensin pumpe releet, men jeg finner det ikke ?kanonjon wrote:Ja, tenningsmodulen er en typisk universal sak, bare sjekk opp Bosch-nummeret på den, passer på mange andre biler og. Typisk at disse blir dårlige etter en stund. Får du noen CE-lampe når bilen hoster og herker litt?
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1990 900i
Main og Fuel rele sitter over ECUen, som er bak teppet på passasjersida, under A-stolpen
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
-
- Posts: 28
- Joined: 03 Feb 2013, 19:59
- Contact:
Re: 1990 900i
Fant de etter litt gymnastikk de funka som de skulle, så da ligger vel problemet ett annet sted.. Takk for hjelpenkanonjon wrote:Main og Fuel rele sitter over ECUen, som er bak teppet på passasjersida, under A-stolpen
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests