Bestykkning av weber 32/36 dgv
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Bestykkning av weber 32/36 dgv
Er det noen som har bestykingstabell til 32/36 dgv. Finner til 1500, men ikke til 1700
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: Bestykkning av weber 32/36 dgv
Hei Espen! Vet ikke om det er til hjelp,men så litt på en 32/36 dgv i dag,som har stått på en 1740ccm,med gromme topper,både med 7.6 og 7,2 kam.Hoved dyser/munnstykker: Høyre(hovedløp) 145,venstre(andre løpet)150.
luftmunnstykker :høyre 180 venstre 160? .Er ikke helt garantert,da dyser ofte borres,brosjes opp.skal skaffe ett dysebor-sett,så kan man kontrolere dysene.trenger lupe(forstørrelseglass) også.ellers så er vel rullende landevei tingen,ved dysing av gasser,evt en trent person,som feks Jan Gjestrum Larsen.da blir resultatet opptimalt.
luftmunnstykker :høyre 180 venstre 160? .Er ikke helt garantert,da dyser ofte borres,brosjes opp.skal skaffe ett dysebor-sett,så kan man kontrolere dysene.trenger lupe(forstørrelseglass) også.ellers så er vel rullende landevei tingen,ved dysing av gasser,evt en trent person,som feks Jan Gjestrum Larsen.da blir resultatet opptimalt.
-
- Posts: 45
- Joined: 05 Jul 2013, 22:35
- Contact:
Re: Bestykkning av weber 32/36 dgv
Fant endelig liste av bestykkning jeg har; standard 1700 motor, Simons eksos og Megajolt tenning:
primary main: 140; 150
emulsion tube: F50; F6
air corrector: 160; 145
idle: 60; 50
acc pump: 50
venturi: 3.5; 3.5
Oppsett kommer fra en jeg kjente da jeg bodde i Nederland. Han fikk opplysninger fra et kjent firma som jobber med forgasere til all mulige veteranbiler (BCCP). Jeg har samme bestykkning men kann ikke si alt for mye om den er helt riktig siden bilen er ikke kjøreverdig. En gang iblant starter jeg bilen og ''kjører'' en liten tur (framhjulene er fra bakken) og da reagerer motoren helt bra.
Alex
primary main: 140; 150
emulsion tube: F50; F6
air corrector: 160; 145
idle: 60; 50
acc pump: 50
venturi: 3.5; 3.5
Oppsett kommer fra en jeg kjente da jeg bodde i Nederland. Han fikk opplysninger fra et kjent firma som jobber med forgasere til all mulige veteranbiler (BCCP). Jeg har samme bestykkning men kann ikke si alt for mye om den er helt riktig siden bilen er ikke kjøreverdig. En gang iblant starter jeg bilen og ''kjører'' en liten tur (framhjulene er fra bakken) og da reagerer motoren helt bra.
Alex
1975 96: 5-års prosjekt i langt over 5 år;
1983 99: sendt til donorhimmelen i 2007 etter 16 år eierskap;
1994 9000 Aero; endring til delebil;
1996 9000 Aero; dagens arbeidshest;
1973 Sonett III; morobilen;
2002 9-5 Aero; Mors barnetransportør.
1983 99: sendt til donorhimmelen i 2007 etter 16 år eierskap;
1994 9000 Aero; endring til delebil;
1996 9000 Aero; dagens arbeidshest;
1973 Sonett III; morobilen;
2002 9-5 Aero; Mors barnetransportør.
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: Bestykkning av weber 32/36 dgv
Flott Alex!
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Bestykkning av weber 32/36 dgv
Topp Vidar og Alex. Da har jeg enda litt mer å gå ut i fra.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest