Her er hun! Kjøpt over telefon nesten samme dagen hun havnet på Finn.
Fra turen hjemover fra Molde til Oslo.
Den skal få lov til å hete Litje-Lars-Lygeren etter første eieren i Molde.
I prinsipp er jeg tredje eieren på denne. Eier nr to har visstnok mest bare hygget seg med
å lakkere og rette ut bulker og bytte motor.
Nå har ikke jeg kjørt så mye gammelsaab, men det er en artig bil. Det er satt en
2-liters Triumph i den. Den byr på noen litt uvante lyder og er varmer godt om bena - men også godt
fratrekk og morsom ratt/hjul-virkning.
Har ikke funnet noe ordentlig gale med den. Men den lukter litt bensin i kupéen når man fyller tanken full.
Lurer også på om det kan være noe lekkasje i ventilasjonen, for inn-luften er litt stram. Kanskje eksos?
Innendørs er det litt småplukk med lapping av seter, nøkler (den er knukket) og tepper og sånn. Har ikke fått sett så mye på
teppene ennå, men er det en enkel prosess å ta dem ut for en kjapp tepperens?
Jeg er ikke noen sånn superdreven mekaniker, så tar gjerne imot tips!
Er det forresten noen som har noen gode triks til å få festet baksetebelter i denne?
Skal ut i en lang og god pappaperm til våren, så da må jeg ha sånt på stell.
Saab 99 1969 och jag
- Jensabo
- Posts: 112
- Joined: 11 Dec 2012, 22:54
- Location: Sykkylven
- Contact:
- 900C-LPG
- Posts: 3241
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: Saab 99 1969 och jag
A ha! Det er eksemplaret med registringsummeret T 3766 som også finnes i: http://gsv.no/forum/viewtopic.php?f=27&t=2719&hilit= . Bensinlukten etter fylle på med bensin kunne muligens bli forårsaket av en dårlig slange mellom påfyllingshullet og selve bensintanken. Een annen mulighet er en slange som sørger for lufting av selve tanken er blitt dårlig. Hvorfor man ville lufte tanken/la luft strømme luft i tanken? For å ungå at bensinen kommer tilbake på øyblikket det blir fylt ped bensin eller Diesel-olje og for å ungå at det blir et vakuum i tanken hvis man kjører og tanken blir tommere og tommere og at til slutt bensinipumpen ikke få det til å få bensin i rettningen av motoren, enten det dreier seg om en motor med en eller flere forgassere/en motor med bensin insprøytningssystem eller ved en bil med en Diesel-motor at Diesel-oljen ikke kommer fram ved høytrykspumpen. Det siste med å ungå et vakuum kan også bli reglet med et mindre stor hull i tanklokket. Med vilje skrev jeg også over biler med bensininspøytning eller en Diesel-motor, fordi det her gjedler for alle biler med en motor som bruker enten bensin eller Diesel-olje som drivstof. Lykke til med denne pene Savanne beige 2dørs SAABen 99 2.0 Sedan av første årsmodel.
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Saab 99 1969 och jag
Veldig gøy at du slo til.... digger bildet med gitar... perfekt plate cover...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Saab 99 1969 och jag
Flott bil. Gratulerer så mye
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Ekorn
- Posts: 62
- Joined: 02 Jun 2015, 07:48
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest