Ja 96GT, ikke så høytidelig liksom med en en dose sprøhet. Joda vi passer sammen. Jeg holder egentlig på å slge meg litt ned på mc siden. Ikke pga økonomi men for å beholde lappen
Har jo en Fj1200 også som ikke er bra for lappen min. Fj'n er gøy fra 120 km/t - 250 km/t mens Kawa'n er som Saab'n, gøy å kjøre uansett
Sommerens store tidstyv
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sommerens store tidstyv
Mobil 90191238
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Sommerens store tidstyv
Ja, det var litt sånn jeg tenkte
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: Sommerens store tidstyv
Tøff sykkel og flott rapport, Yngve !
Har alltid hatt sansen for Kawa 900, helt siden jeg gikk i barnehagen... Naboen der var en fyr som trimmet og kjørte Kawa 900 hele dagen...
Godt å høre at Saaben er i form også !
Har alltid hatt sansen for Kawa 900, helt siden jeg gikk i barnehagen... Naboen der var en fyr som trimmet og kjørte Kawa 900 hele dagen...
Godt å høre at Saaben er i form også !
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sommerens store tidstyv
Jatta, Kawa'n skulle pina dø bli vinterens store tidstyv også.
Igjen var det 2 Saab'r som måtte lide, og sveising og modifikasjoner blei atter en gang satt på pause.
Jammen godt man har en driftsikker bil.
Som om jeg ikke har nok med Fj'n i sør.
Det var et lite prosjekt som blei alvorlig stort ettethvert som dagene gikk mens jeg var sørpå.
AT MAN ALDRI LÆRER.
Ramma er blitt sandblåst og lakket vått i vått med ett jævlig bra resultat av firmaet:
Jenssen Korrosjonsteknikk AS Frank.
Røraskogen 24, 3739 Skien.
Tlf +4735593370
Så Fj'n er heldigvis klar til å monteres når jeg kommer sørover og jeg starter på ett blankt lærret
Vel, tilbake til Kawa'n. Det er meninga at jeg skal på treff i sommer. Jeg blir å ta Z900'n på hengeren ett stykke nedover siden jeg har solgt en Kawa MK2 og skal levere den i Skjetten, kontant ved levering
Paranoid og jævlig pga en langtur, var det bare å begynne å åpne den øvre del av motoren på Z900'n.
Drakke på tur halvveis serru, av med forgasser rekka
Av med tanken, sidedekksel og toppen.
Toppen ja.
Der var det litt å gjøre siden det luktet gammel Ford når jeg stramma wiren og blårøyk'n kom.
Ække rart at ventil tettningene lakk etter de var stått tørre i 10 år. Heldigvis hadde jeg kjøpt inn en jævlig kjekk ventil skru klemme som jeg anbefale til alle som holder på med små motorer. Før jeg røkka ut ventilene snudde jeg toppen på hue og fylte forbrennings kammerene med rødsprit for å se om det var lekasje i ventilene Ingen lekasje så da var det bare å trøkke på Sjekk den kule og enkle ventil skru klemma, helt genial Og der har det stoppet litt opp. Nå skal jeg sette på den 1045ccm sylinder rekka og de wiseco høykomp stemplene som stod på en gang i tiden. Nye stempelfjærer settes selfølgelig på, og de ligger klar i skuffen. Den 1045ccm rekka var svart lakket, noe som er orginalt for z1000 1977A motoren som står i. Siden jeg er ikke no orginal fanatiker men resten av motoren er blank måtte man bare gjøre noe med det. Da var det bare å teipe og dekke hull og åpninger, og få den sendt til en kompis som skulle få den sandblåst for meg. Der står saken, men jeg har fått tips at sylinder rekka ganske snart er på tur til Finnmark.
En liten snik titt på rekka, bilde tatt i sør [emoji12]
Så når den er i hus trøkker jeg på igjen [emoji41]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Igjen var det 2 Saab'r som måtte lide, og sveising og modifikasjoner blei atter en gang satt på pause.
Jammen godt man har en driftsikker bil.
Som om jeg ikke har nok med Fj'n i sør.
Det var et lite prosjekt som blei alvorlig stort ettethvert som dagene gikk mens jeg var sørpå.
AT MAN ALDRI LÆRER.
Ramma er blitt sandblåst og lakket vått i vått med ett jævlig bra resultat av firmaet:
Jenssen Korrosjonsteknikk AS Frank.
Røraskogen 24, 3739 Skien.
Tlf +4735593370
Så Fj'n er heldigvis klar til å monteres når jeg kommer sørover og jeg starter på ett blankt lærret
Vel, tilbake til Kawa'n. Det er meninga at jeg skal på treff i sommer. Jeg blir å ta Z900'n på hengeren ett stykke nedover siden jeg har solgt en Kawa MK2 og skal levere den i Skjetten, kontant ved levering
Paranoid og jævlig pga en langtur, var det bare å begynne å åpne den øvre del av motoren på Z900'n.
Drakke på tur halvveis serru, av med forgasser rekka
Av med tanken, sidedekksel og toppen.
Toppen ja.
Der var det litt å gjøre siden det luktet gammel Ford når jeg stramma wiren og blårøyk'n kom.
Ække rart at ventil tettningene lakk etter de var stått tørre i 10 år. Heldigvis hadde jeg kjøpt inn en jævlig kjekk ventil skru klemme som jeg anbefale til alle som holder på med små motorer. Før jeg røkka ut ventilene snudde jeg toppen på hue og fylte forbrennings kammerene med rødsprit for å se om det var lekasje i ventilene Ingen lekasje så da var det bare å trøkke på Sjekk den kule og enkle ventil skru klemma, helt genial Og der har det stoppet litt opp. Nå skal jeg sette på den 1045ccm sylinder rekka og de wiseco høykomp stemplene som stod på en gang i tiden. Nye stempelfjærer settes selfølgelig på, og de ligger klar i skuffen. Den 1045ccm rekka var svart lakket, noe som er orginalt for z1000 1977A motoren som står i. Siden jeg er ikke no orginal fanatiker men resten av motoren er blank måtte man bare gjøre noe med det. Da var det bare å teipe og dekke hull og åpninger, og få den sendt til en kompis som skulle få den sandblåst for meg. Der står saken, men jeg har fått tips at sylinder rekka ganske snart er på tur til Finnmark.
En liten snik titt på rekka, bilde tatt i sør [emoji12]
Så når den er i hus trøkker jeg på igjen [emoji41]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Mobil 90191238
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sommerens store tidstyv
Hadde også ett problem med at stempel skjørtene på det ene stempelet skræva og måtte justeres. Det målte 71,11mm og skulle være 70,92.
Så det fulgte med sylinder rekka sørover til den samme kompisen min.
Her en liten snik titt til fra sør
Og da var det korrekt mål når han var ferdig. [emoji3]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Så det fulgte med sylinder rekka sørover til den samme kompisen min.
Her en liten snik titt til fra sør
Og da var det korrekt mål når han var ferdig. [emoji3]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Mobil 90191238
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest