Hei alle sammen. Har en Saab-a 9-5 2006, 2.0 T (B205E). Når jeg kjøpte den satt oljepumpen skjevt. Jeg satt pompen på plass, byttet lagrene, kamaksel kjeden og balansekjeden med glideskinnene. Byttet også fem ventilløftere som var myke (holdt ikke trykk).
Noen råd fra dere, jeg har ingen peiling på hva problemet er.
Saab 9-3 2.0 Turbo. Bråker – ny kamaksel
-
- Posts: 1
- Joined: 06 Feb 2015, 09:58
- Contact:
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: Saab 9-3 2.0 Turbo. Bråker – ny kamaksel
Hei Hjalmar !
Nå er "fjerndiagnose" av motorproblemer generelt ikke så enkelt i alle tilfeller, men jeg tror vi trenger litt mer kjøtt på benet for å kunne prøve å hjelpe deg her...
En liten beskrivelse av bråket / ulyden, eller kanskje et lydklipp eller videosnutt kunne sikkert hjelpe oss litt
Går motoren normalt bortsett fra ulyden ?
I og med oljepumpen satt skjevt... har noen prøvd å reparere motoren tidligere ?
Hvor langt har den gått ?
Nå er "fjerndiagnose" av motorproblemer generelt ikke så enkelt i alle tilfeller, men jeg tror vi trenger litt mer kjøtt på benet for å kunne prøve å hjelpe deg her...
En liten beskrivelse av bråket / ulyden, eller kanskje et lydklipp eller videosnutt kunne sikkert hjelpe oss litt
Går motoren normalt bortsett fra ulyden ?
I og med oljepumpen satt skjevt... har noen prøvd å reparere motoren tidligere ?
Hvor langt har den gått ?
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests