Spennende, Sigge !
Kjedelig med lakkskader, men prisen og alderen tatt i betraktning kan man vel ikke forvente at den skulle være 100% strøken...
Regner med vi får noen close-ups av skadene
...Og blir spennende å se hva du finner ut ang motoren.. Ut i fra den opprinnelige annonsen blir jeg litt usikker...
Ble toppakningen byttet pga overopphetings-episoden, eller ble toppakningen byttet først, og så ble den overopphetet en stund etter det ?
SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Last edited by Tore T on 12 Jan 2015, 13:19, edited 1 time in total.
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Spoler litt tilbake i e-postutveklsingen og fant dette.
im not sure about the motor as the head gasket was recently done by bill and myself. once the turbo blew, water was in cylinders as far as i know, also the channels in the block looked rusty due to a lack of coolant ( only water in it). good luck! i would replace it if i were you, it overheated couple of times
Vi tar uansett en diagnose av den for å se om den lar seg gjenbruke. Flere bilder kommer etterhvert. Skal dit til helgen.
im not sure about the motor as the head gasket was recently done by bill and myself. once the turbo blew, water was in cylinders as far as i know, also the channels in the block looked rusty due to a lack of coolant ( only water in it). good luck! i would replace it if i were you, it overheated couple of times
Vi tar uansett en diagnose av den for å se om den lar seg gjenbruke. Flere bilder kommer etterhvert. Skal dit til helgen.
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Med litt flaks klarer det seg kanskje med en skikkelig rens av kjølesystemet... dersom den ikke har tatt mekanisk skade av overopphetingen da..?
Vi krysser fingrene
Vi krysser fingrene
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Hei SIgge - fikk akkurat med meg denne tråden!! veldig artig tråd, fine tråder til transport etappen og et meget bra kjøp:) fin farge på bilen også. Gleder meg til å lese mere om motor problemene og etter hvert se bilen med norske skilter:) stå på!
H
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Gratulerer med ny SAAB Sigge!
For noen måneder siden hadde jeg besøk av Milos som jobber der. Kompis av nabon, så det var slik jeg kom i kontakt med han. Jeg hadde vel minst 15 småbulker på 99an som han elegant masserte ut. Ble helt perfekt, der hvor det ikke er lakkskade er det umulig å se at det har vært noen bulk. Eneste bulkene han ikke klarte var avtrykket etter elgfoten på panseret, og en skarp bulk rett under speilet på førerdøra. Han fikk imidlertid svette for penga, var vant til biler med litt tynnere karosseriplater
Første og siste gammalsaab han masserte
Sørg derfor å få fast forhåndspris uansett hvilken massør du velger
Prøv http://www.skadevekk.no/sigge wrote: Bilen så veldig fin ut på litt avstand, men når jeg fikk inspisert litt nøyere ser det dessverre ut som om det blir behov for litt utbedring av lakken på noen områder for å få den strøken, det er mulig det kan kanskje løses "smart repair" (noen som har noen tips/erfaringer?)
For noen måneder siden hadde jeg besøk av Milos som jobber der. Kompis av nabon, så det var slik jeg kom i kontakt med han. Jeg hadde vel minst 15 småbulker på 99an som han elegant masserte ut. Ble helt perfekt, der hvor det ikke er lakkskade er det umulig å se at det har vært noen bulk. Eneste bulkene han ikke klarte var avtrykket etter elgfoten på panseret, og en skarp bulk rett under speilet på førerdøra. Han fikk imidlertid svette for penga, var vant til biler med litt tynnere karosseriplater
Første og siste gammalsaab han masserte
Sørg derfor å få fast forhåndspris uansett hvilken massør du velger
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Fin bil! Litt skavanker må man regne med! Håper at du finner ut av det med motoren!
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Har vel også hørt at skadevekk går for å være en av de beste i bransjen...Kjetil wrote:Gratulerer med ny SAAB Sigge!
Prøv http://www.skadevekk.no/sigge wrote: Bilen så veldig fin ut på litt avstand, men når jeg fikk inspisert litt nøyere ser det dessverre ut som om det blir behov for litt utbedring av lakken på noen områder for å få den strøken, det er mulig det kan kanskje løses "smart repair" (noen som har noen tips/erfaringer?)
For noen måneder siden hadde jeg besøk av Milos som jobber der. Kompis av nabon, så det var slik jeg kom i kontakt med han. Jeg hadde vel minst 15 småbulker på 99an som han elegant masserte ut. Ble helt perfekt, der hvor det ikke er lakkskade er det umulig å se at det har vært noen bulk. Eneste bulkene han ikke klarte var avtrykket etter elgfoten på panseret, og en skarp bulk rett under speilet på førerdøra. Han fikk imidlertid svette for penga, var vant til biler med litt tynnere karosseriplater
Første og siste gammalsaab han masserte
Sørg derfor å få fast forhåndspris uansett hvilken massør du velger
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Har vel også hørt at skadevekk går for å være en av de beste i bransjen...Kjetil wrote:Gratulerer med ny SAAB Sigge!
Prøv http://www.skadevekk.no/sigge wrote: Bilen så veldig fin ut på litt avstand, men når jeg fikk inspisert litt nøyere ser det dessverre ut som om det blir behov for litt utbedring av lakken på noen områder for å få den strøken, det er mulig det kan kanskje løses "smart repair" (noen som har noen tips/erfaringer?)
For noen måneder siden hadde jeg besøk av Milos som jobber der. Kompis av nabon, så det var slik jeg kom i kontakt med han. Jeg hadde vel minst 15 småbulker på 99an som han elegant masserte ut. Ble helt perfekt, der hvor det ikke er lakkskade er det umulig å se at det har vært noen bulk. Eneste bulkene han ikke klarte var avtrykket etter elgfoten på panseret, og en skarp bulk rett under speilet på førerdøra. Han fikk imidlertid svette for penga, var vant til biler med litt tynnere karosseriplater
Første og siste gammalsaab han masserte
Sørg derfor å få fast forhåndspris uansett hvilken massør du velger
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Takk for tips. Ser de holder til i blant annet Sarpsborg. Skal undersøke litt nærmere. Uansett så må motoren få opperksomhet først. Jeg gjorde i dag en rask beregning av avgiftene, og det ser ut til at resterende beløp blir ca 17000kr. Jeg vil vurdere alternativ beregning, men må undersøke litt nærmere først. Noen som har tilgang på beregningsgrunnlaget?
For andre som vurdere å importere, så ser foreløpig mitt regnskap slik ut:
Innkjøprspris ca 5000kr
Frakt ca 15000kr
Lokale avgifter 5000kr
Moms 6000kr
Registrering 17000kr
Totalt 48 000
Kommer selfølgelig kostnader i forbindelse med motorjobben og eventuell lakkjobb.
For andre som vurdere å importere, så ser foreløpig mitt regnskap slik ut:
Innkjøprspris ca 5000kr
Frakt ca 15000kr
Lokale avgifter 5000kr
Moms 6000kr
Registrering 17000kr
Totalt 48 000
Kommer selfølgelig kostnader i forbindelse med motorjobben og eventuell lakkjobb.
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- Hjelle
- Posts: 321
- Joined: 02 Sep 2012, 11:05
- Location: Sunnmøre
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 convertible og M96 9000 CSE)
Beregningsgrunnlag for bilar eldre enn 10 år finns ikkje. For nyare bilar er det aktuelle bruktbilprisar i raudboka samt nybilsprisar som du vil kunne slå opp i på tollkontoret mellom anna. Det einaste du har å støtte deg på når det gjeld eldre bilar er historiske vedtak som du finn på nettsidene til Tollvesenet, om du ikkje finn noko relevant er du over i kategorien gambling. Trur nok du kanskje kan håpe på bruksfråfrag på 95-96% med alternativ beregning om eg skal gjette, dvs cirka ei halvering av eingongsavgifta.sigge wrote:Jeg gjorde i dag en rask beregning av avgiftene, og det ser ut til at resterende beløp blir ca 17000kr. Jeg vil vurdere alternativ beregning, men må undersøke litt nærmere først. Noen som har tilgang på beregningsgrunnlaget?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest