Takk for info Aksel B. Da skal det få stå sånn som det står og ikke eksperimentere mere med detAlex B wrote:Nope, det er en ventil i den stående delen, som sørger for at det ikke er konstant trekk. Når du bytter plass er det konstant trekk gjennom motorblokken, med falsk luft som resultat og dette er alltid dårlig, spesielt på tomgang.Yngve Knutsen wrote: På vaccum tilkoblingen stående til venstre er oljedampen fra topplokket tilkoblet.
Den tilkoblingen er også direkte ned til det sporet som er fresa ut på base plata
Alex
Da blei det denne her.
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sv: Da blei det denne her.
Mobil 90191238
-
- Posts: 28
- Joined: 02 Nov 2012, 01:44
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Hvis du ikke får motoren til å gå jevnt så kaaaan det være du har samme problem som jeg hadde. Sjekk at ikke en (eller begge) de midterste boltene til innsuget stikker for høyt og dermed skaper en glipe mellom vakumplate og innsug, som derigjen resulterer i falsk luft og drit. Les tråden min (som endelig er oppdatert), der står det beskrevet
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Hello Yngve!!! Har du gått lei GSV forum og Saab??
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
SMS'et med vårt friske pust fra nord for noen dager siden... Yngve er alive, hilser til alle her inne, og er nok plutselig tilbake på forumet om en stund
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Tore T wrote:SMS'et med vårt friske pust fra nord for noen dager siden... Yngve er alive, hilser til alle her inne, og er nok plutselig tilbake på forumet om en stund
Er vel dårlig nett der oppe godt å høre - kan ikke bare skyte løs med voldomme kommentarer og fine tur tråder og tru at vi lar han gi seg der.....
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Begynner å finne takta igjen på ant innlegg på noen tråder
Ja det var en lang mørk tunell denne gangen. De gangene det var noen lyspunkt, så var det motgående tog som kom.
Jeg og Combo'n var ett artig team med 60 hk og 1.4I bensin motor til og drive oss frem i mot strømmen.
Den var egentlig solgt men 4 min før Asker stasjon ringte selger og jeg hoppet av i Asker og spratt over på toget inn til Oslo igjen å kjøpe bilen.
Siden det ender opp med at jeg fremdeles pakker 5 timer før avreise ,(avreise = rett i kjøring med full tank og ingen stopp før fylling igjen)startet jeg å pakke under "ferien"
Kjøpte noen brukte alu felger og dekk på hugger'n så da var det bare og hive de piggfrie hjula bak i kassa sammen med motoren og girkasse (fått av 96GT) stod hos Morten og ett par pakker laminat
Ramme madrass i Skien som måste pakkes til turen
og festes på taket
Ved avreise var det god plass igjen
Første stopp Lillehammer for å hente en brukt sykkel til jentungen
Vips så var den bak i kassa
og det var på hau inn på McDonalds i Lillehammer og fylle opp tanken
Da var det Trondheim neste etter ett klesskap
som jeg demonterte og flatpakket på gårdsplassen.
Bare å få det på taket å få spendt det fast
Da blei kursen Storlien og direkte kurs Luleå men måtte ta en høneblund nær Arvidsjaur etter 25-26 timer i sete og som skulle påvirke resten av reisa med konstant trøtthet og skallebank.
Så nå er man ferdig med å kjøre Norge på noen år
Siste stopp i utlandet, Happaranda før Norge
Vel en dritt tur men fikk med meg mye ting til hjemmet som jeg ikke får tak i her oppe untatt til dobbelt pris av hva ting koster nytt.
Combo'n er solgt. Det var en kjempe bil og ett nyttig mulldyr
Ja det var en lang mørk tunell denne gangen. De gangene det var noen lyspunkt, så var det motgående tog som kom.
Jeg og Combo'n var ett artig team med 60 hk og 1.4I bensin motor til og drive oss frem i mot strømmen.
Den var egentlig solgt men 4 min før Asker stasjon ringte selger og jeg hoppet av i Asker og spratt over på toget inn til Oslo igjen å kjøpe bilen.
Siden det ender opp med at jeg fremdeles pakker 5 timer før avreise ,(avreise = rett i kjøring med full tank og ingen stopp før fylling igjen)startet jeg å pakke under "ferien"
Kjøpte noen brukte alu felger og dekk på hugger'n så da var det bare og hive de piggfrie hjula bak i kassa sammen med motoren og girkasse (fått av 96GT) stod hos Morten og ett par pakker laminat
Ramme madrass i Skien som måste pakkes til turen
og festes på taket
Ved avreise var det god plass igjen
Første stopp Lillehammer for å hente en brukt sykkel til jentungen
Vips så var den bak i kassa
og det var på hau inn på McDonalds i Lillehammer og fylle opp tanken
Da var det Trondheim neste etter ett klesskap
som jeg demonterte og flatpakket på gårdsplassen.
Bare å få det på taket å få spendt det fast
Da blei kursen Storlien og direkte kurs Luleå men måtte ta en høneblund nær Arvidsjaur etter 25-26 timer i sete og som skulle påvirke resten av reisa med konstant trøtthet og skallebank.
Så nå er man ferdig med å kjøre Norge på noen år
Siste stopp i utlandet, Happaranda før Norge
Vel en dritt tur men fikk med meg mye ting til hjemmet som jeg ikke får tak i her oppe untatt til dobbelt pris av hva ting koster nytt.
Combo'n er solgt. Det var en kjempe bil og ett nyttig mulldyr
Mobil 90191238
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Kjempetrivelig og se at du er i aktivitet igjen Yngve!
Nyttig kjøretøy ja. Vurderer nesten noe liknende som bil nr. 2. Er jo alltid noe man skal ha med seg i denne hobbyen.
Ble det ikke plass til motorer fra Trøndelag?
Nyttig kjøretøy ja. Vurderer nesten noe liknende som bil nr. 2. Er jo alltid noe man skal ha med seg i denne hobbyen.
Ble det ikke plass til motorer fra Trøndelag?
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sv: Da blei det denne her.
GARASJEN
Mannens siste skanse!
Neida det ække derfor jeg er her men fortelle åssen pingle man har blitt!
Nå har onkel ungen min fra sør vært i Berlevåg i 9 dager og drar hjem i morra.
Som kjent ligger flyplassen 30 mil unna, i Kirkenes og dit skal vi kjøre. Og da må vi oop før fanden har fått sko pp beina, innsjekking seinest kl 11.
På Volvo'n har begge (merkelig nok) balastene til bixenon nærlys tatt kvelden, 5000 kr takk.
Leiebil kunne jeg få leid til 750 kr.
Men for faen, jeg har jo Saab'n, øhhh. Det fristet ikke mye nei.
Så var det en runde i tenkeboksen for å finne ut hva jeg skulle gjøre.
JEG KJØRER SAAB og ferdig med det!.
Nå kjørte jeg den hjem, 170 mil uten ett feilslag, så hvorfor kunne jeg ikke ta den til Kirkenes? Vel det har med min alder, komfort, hastighet, avstand og kravet til punktlighet å gjøre.
Her var det og manne seg opp, komme seg i garasjen og ta en sjekk på bilen og gjøre den klar til i morra tidlig.
Så nå er alt klart for tur
Mannens siste skanse!
Neida det ække derfor jeg er her men fortelle åssen pingle man har blitt!
Nå har onkel ungen min fra sør vært i Berlevåg i 9 dager og drar hjem i morra.
Som kjent ligger flyplassen 30 mil unna, i Kirkenes og dit skal vi kjøre. Og da må vi oop før fanden har fått sko pp beina, innsjekking seinest kl 11.
På Volvo'n har begge (merkelig nok) balastene til bixenon nærlys tatt kvelden, 5000 kr takk.
Leiebil kunne jeg få leid til 750 kr.
Men for faen, jeg har jo Saab'n, øhhh. Det fristet ikke mye nei.
Så var det en runde i tenkeboksen for å finne ut hva jeg skulle gjøre.
JEG KJØRER SAAB og ferdig med det!.
Nå kjørte jeg den hjem, 170 mil uten ett feilslag, så hvorfor kunne jeg ikke ta den til Kirkenes? Vel det har med min alder, komfort, hastighet, avstand og kravet til punktlighet å gjøre.
Her var det og manne seg opp, komme seg i garasjen og ta en sjekk på bilen og gjøre den klar til i morra tidlig.
Så nå er alt klart for tur
Mobil 90191238
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Du er sprø... just love it...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
God tur! Den blir nok knallfin
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest