Har egentlig på følelsen at du kan ende opp med totalt forskjellig resultat etter hvem du snakker med og hvor du går - litt som NAV egentlig..... Eller veldig som Norge.
Sent from my iPhone using Tapatalk
1974 96 V4
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Typisk Norge, er som Henning sier, man forventer å få like svar fra den samme statlige instansen, men tydeligvis så kommer dette ann på person til person man spør, hvilken dag det er, hvordan været er etc etc :/
Men har hørt at Uvesenet i Voss er temmelig greie da :p
Men har hørt at Uvesenet i Voss er temmelig greie da :p
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
-
- Posts: 63
- Joined: 07 Jun 2013, 07:21
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Ikke vær så problemorienterte, mine herrer! Ulike svar betyr at man har slingringsmonn. Da kan man leite litt etter noen som er trivelige og hjelpsomme.
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Yepp... Du har rett. Det var et lite tilbakesteg, men etter litt refleksjon er det ikke så ille.... Det løser seg nok...TiaZzz wrote:Ikke vær så problemorienterte, mine herrer! Ulike svar betyr at man har slingringsmonn. Da kan man leite litt etter noen som er trivelige og hjelpsomme.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Men det positive er at jeg skrapa tecthylen på venstre sida i dag... og der var bilen bedre en forventa.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Makan supern - du må være i livs form og humør siden du klarer å skrive "positiv" og "skrape tecthyl" i samme setning.....super`n wrote:Men det positive er at jeg skrapa tecthylen på venstre sida i dag... og der var bilen bedre en forventa.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Fredag, tuborg (..bank ibordet) foran skjema hva angår v4 karosseri...Henning wrote:Makan supern - du må være i livs form og humør siden du klarer å skrive "positiv" og "skrape tecthyl" i samme setning.....super`n wrote:Men det positive er at jeg skrapa tecthylen på venstre sida i dag... og der var bilen bedre en forventa.
Man må bare smile litt da.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Kan ikke skjønne at blir riktig! Du tilhører vel samme regionkontor som meg (Region Øst, Lillehammer), og jeg har fått klarsignal for 150 hk Vel, effekten er ikke nevnt i svarbrevet, men det står:"....inntil det største motoralternativet kjøretøyet kunne leveres med fra fabrikk eller at det dokumenteres fra produsent eller uavhengig godkjent laboratorium".super`n wrote:i dag kom svaret fra biltilsynet. De kunne godkjenne effekt økning intil 100hk, men original motor/ ikke eldre enn bilen
Sammen med søknaden la jeg ved dokumentasjon som Peter skaffet http://www.gsv.no/forum/viewtopic.php?f=20&t=570
Når jeg er ferdig må bilen fremstilles for kontroll for "Spesialistgruppen Om- og Oppbygging" ved Risløkka trafikkstasjon, for å få den endelige dommen, om bilen er trafikksikker.
Avslutningsvis i svarbrevet står det: Vi ønsker lykke til ved ombyggingen.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Romjuls shopping.
I tillegg fikk jeg bilde fra en ikke akkurat ukjent forummann som er i full gang med produksjon av distanse klosser, så da er det bare å vente på pakken fra down under.
I tillegg fikk jeg bilde fra en ikke akkurat ukjent forummann som er i full gang med produksjon av distanse klosser, så da er det bare å vente på pakken fra down under.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 1974 96 V4
Hei super`n. Regner med å ha 2 utgaver klar i morgen.Hulla på aussie innsuget er 38mm.sikkert beregnet utifra innsnevring på innsug,til en gitt motor,for å øke gass-hastigheten(venturi ?)Lager ett med 38mm og ett med 40mm hull,i tillfelle sliping.lager ett i bra finer også,i tillfelle bøke-klossen,slår seg vrang.Så får vi håpe att du ikke passerer 100 hk i motor!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest