95 Varebil
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: 95 Varebil
Forskjell er levetid. Blå=2 år Grønn = 3år Rød = 5år. kan fint bruke rød på gammel bil, men da må den være tom for blå/grønn. Fordi rød og blå/grønn ikke er blandbare. blå og grønn kan mixses.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
If it ain't broke, don't fix it-filosofien får vike litt. Om jeg får bilen til å funke normalt noen gang skal ikke en morken slange sprekke etter veien.
Da jeg kjørte i fjor sommer kaklet det godt i bilen når jeg bremsa og på tomgang. Nå ser jeg at eksosen tar opp i bunnpanna, det er nok synderen.
I forhold til jordingsproblemer.. Det er noe rust rundt jordingspunktet på karosseriet. Kan det ha noen innvirkning?
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 95 Varebil
Ja det kan påvirke negativt.Stein Are wrote:.. Det er noe rust rundt jordingspunktet på karosseriet. Kan det ha noen innvirkning?
Håper du finner ut av dette. Er nok bare en bagatell.
Er det motoren du kjøpte av meg som står i nå?
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Det er den motoren ja, med diverse oppgraderinger. Bilen skal på eu igjen i august for å "komme inn i rytmen", så jeg må vel orke å prøve å få den til nå.
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Med nyvunnen gnist sneik jeg til meg et par timer før jobb i dag. Nå er det kun de bøyde slangene inn på varmeapparatet som ikke er bytta ut, får kjøre på Tess en dag å få laga nye. For å oppsummere litt det som er gjort i motoravdelingen: "nye" topper med hardere fjærer og nyslipte ventiler, letta løftere, trimkam, ny toports weber, nye pakninger, nye slanger, nye pluggledninger. Fikk på nytt oljefilter i dag, og skal se om jeg får kjøpt en ny coil.
Utsikten er grei da
Utsikten er grei da
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: 95 Varebil
Ikke glem de to korte som sitter i bakkant av blokka. For noen (mange ) år siden sprakk den ene på min 95 da jeg kjørte opp Ekebergtunellen i Oslo Tror det var noen rundt meg som fikk seg litt av en støkk.Stein Are wrote: If it ain't broke, don't fix it-filosofien får vike litt. Om jeg får bilen til å funke normalt noen gang skal ikke en morken slange sprekke etter veien.
Dette blir bra! Regner med at det kommer en kjørerapport og mer detaljert trimningsbeskrivelse etterhvertStein Are wrote: For å oppsummere litt det som er gjort i motoravdelingen: "nye" topper med hardere fjærer og nyslipte ventiler, letta løftere, trimkam, ny toports weber, nye pakninger, nye slanger, nye pluggledninger. Fikk på nytt oljefilter i dag, og skal se om jeg får kjøpt en ny coil.
Utsikten er grei da
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
-
- Posts: 63
- Joined: 16 Nov 2012, 20:07
- Contact:
Re: 95 Varebil
Flott Stein Are, gleder meg til å se denne bilen! To stykk 95 her i gården nå
Gustav
58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab
58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 95 Varebil
Ny 95? Glaciarblå?Gustav wrote:Flott Stein Are, gleder meg til å se denne bilen! To stykk 95 her i gården nå
-
- Posts: 63
- Joined: 16 Nov 2012, 20:07
- Contact:
Re: 95 Varebil
Det er riktig Morten. Ikke akkurat ny, har jo kjørt 49' km siden 1964Morten S. wrote:Ny 95? Glaciarblå?Gustav wrote:Flott Stein Are, gleder meg til å se denne bilen! To stykk 95 her i gården nå
Gustav
58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab
58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Alle slanger er nye jaKjetil wrote:Ikke glem de to korte som sitter i bakkant av blokka. For noen (mange ) år siden sprakk den ene på min 95 da jeg kjørte opp Ekebergtunellen i Oslo Tror det var noen rundt meg som fikk seg litt av en støkk.Stein Are wrote: If it ain't broke, don't fix it-filosofien får vike litt. Om jeg får bilen til å funke normalt noen gang skal ikke en morken slange sprekke etter veien.
Dette blir bra! Regner med at det kommer en kjørerapport og mer detaljert trimningsbeskrivelse etterhvertStein Are wrote: For å oppsummere litt det som er gjort i motoravdelingen: "nye" topper med hardere fjærer og nyslipte ventiler, letta løftere, trimkam, ny toports weber, nye pakninger, nye slanger, nye pluggledninger. Fikk på nytt oljefilter i dag, og skal se om jeg får kjøpt en ny coil.
Utsikten er grei da
Saab 96 1962-Saab 900 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest