Gode tips, kan ihvertfall kline til meg klubba for å sjekke om den fungerer, da vet jeg jo ihvertfall at det er pumpa.
Sjekker imorgen, takker.
H
9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
JAAAADAAAAAA!!!!
Det var bensinpumpa - tok sjansjen og kjøpte ny på Speedparts til meget gunstig pris - gull sjappe det der.
Men får et vås av et opplegg.......... Burde være folk med mer vett i bilindustrien enn dette. En gigantisk senkepumpe, som skal ned i et lite hull som knapt er stort nok til pumpa, med flottøren på slik at man må rotere 1/4 omdreining med klokka - takk for link til guide Eirik - meget til hjelp. Men tilbake til IDIOTISK opplegg - hadde pumpa levd en bils alder så greit nok, men disse ser ut til å gå etter en 150 - 200 tusen og det er ingen lengde. Skal man først senke en 15x25cm klump ned i en tank kunne det vært gjort på langt mere smidige måter. Hva er galt med pumper utenfor tanken??
Uansett, bilen går som en klokke nå, så får vi se hva som venter, bilen runder 200 tusen når som helst nå, og det begynner å falle litt fra hverandre
Da tok dette all hobbytid for ikveld, stakkars 93B.
Takk for all hjelp, skulle noen trenge spesailverktøyet til å skru ut pumpa si ifra, laget ett idag, ikke vanskelige verktøyet men dog.
H
Det var bensinpumpa - tok sjansjen og kjøpte ny på Speedparts til meget gunstig pris - gull sjappe det der.
Men får et vås av et opplegg.......... Burde være folk med mer vett i bilindustrien enn dette. En gigantisk senkepumpe, som skal ned i et lite hull som knapt er stort nok til pumpa, med flottøren på slik at man må rotere 1/4 omdreining med klokka - takk for link til guide Eirik - meget til hjelp. Men tilbake til IDIOTISK opplegg - hadde pumpa levd en bils alder så greit nok, men disse ser ut til å gå etter en 150 - 200 tusen og det er ingen lengde. Skal man først senke en 15x25cm klump ned i en tank kunne det vært gjort på langt mere smidige måter. Hva er galt med pumper utenfor tanken??
Uansett, bilen går som en klokke nå, så får vi se hva som venter, bilen runder 200 tusen når som helst nå, og det begynner å falle litt fra hverandre
Da tok dette all hobbytid for ikveld, stakkars 93B.
Takk for all hjelp, skulle noen trenge spesailverktøyet til å skru ut pumpa si ifra, laget ett idag, ikke vanskelige verktøyet men dog.
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- GT750
- Posts: 363
- Joined: 30 Sep 2012, 20:02
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Så bra
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Ja så sant, var bare litt frustrert isted, hadde akkurat blitt ferdig sparte noen tusenlapper på å ikke sette den på verkstedet.GT750 wrote:Så bra
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Hjelle
- Posts: 321
- Joined: 02 Sep 2012, 11:05
- Location: Sunnmøre
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Bra det ordna seg då. Men det største "våset" er jo at en må kappe i karosseriet evt ta ned tanken.
På 9-5, det en har hol i karosseriet på korrekt plass er det kjappt gjordt å bytte armaturet spør du meg. Men det kan være litt vanskelig å få armaturet opp av tanken, ihvertfall om det er fysste gongen. Ellers reknar eg med at du etter montering har streka på armatur og tank overeins? Om ikkje vil du få målefeil.
På 9-5, det en har hol i karosseriet på korrekt plass er det kjappt gjordt å bytte armaturet spør du meg. Men det kan være litt vanskelig å få armaturet opp av tanken, ihvertfall om det er fysste gongen. Ellers reknar eg med at du etter montering har streka på armatur og tank overeins? Om ikkje vil du få målefeil.
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Ja det høres enklere ut på 9-5 en, heldigvis reddet guiden som det ble linket til her på forumet meg både med å få opp armatur (uten å miste sinnet) og sette strek for tank måling men overnærvøs som jeg er kjører jeg med en 5 liters dunk bak i bilen just in case....Hjelle wrote:Bra det ordna seg då. Men det største "våset" er jo at en må kappe i karosseriet evt ta ned tanken.
På 9-5, det en har hol i karosseriet på korrekt plass er det kjappt gjordt å bytte armaturet spør du meg. Men det kan være litt vanskelig å få armaturet opp av tanken, ihvertfall om det er fysste gongen. Ellers reknar eg med at du etter montering har streka på armatur og tank overeins? Om ikkje vil du få målefeil.
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest