Kjetil
Posted: 12 Oct 2014, 20:10
Hei
Jeg heter Kjetil Rød og bor i Sandefjord.
Min første bil var en Saab 99L fra 1977, hvordan den holdt seg så bra etter all den mishandlingen jeg ga den er et mysterium , etter dette har jeg vært innom både 96 -78, 99 turbo -80 og 900 turbo 4 dørs -88 med en rar farge (tror den heter rosenkvarts). Nå kjører jeg 9-5 -05 stv.
Den som satte dype spor var nok 99 turboen, jeg hadde mange km bak rattet på denne bilen, både til Bergen og Ålesund + endel rånerunder. Jeg kjøpte den av Gjestrum i Larvik ca 1990 og solgte den tilbake etter noen år, og har angret siden, som så mange gjør.
Da jeg fikk se en på Blocket i 2011 som har hatt 1 eier siden ny og har stått inne i en garasje ved siden av sentralfyr, kunne jeg ikke dy meg, etter en kjapp tur til Sverige for og kikke på den (var altfor ivrig og glemte å sjekke den skikkelig for rust ) , og etter litt budgivning var bilen min. Hjem turen med prøveskiter gikk smertefritt, men da jeg fikk sett litt mer nøye på den viste det seg at den hadde rust på alle de vanlige stedene . Etter ca 150-200 timer rust sveising er den nesten rust fri, nå skal bilen brukes, så planene om total restaurering er foreløbig lagt på hylla.
Jeg heter Kjetil Rød og bor i Sandefjord.
Min første bil var en Saab 99L fra 1977, hvordan den holdt seg så bra etter all den mishandlingen jeg ga den er et mysterium , etter dette har jeg vært innom både 96 -78, 99 turbo -80 og 900 turbo 4 dørs -88 med en rar farge (tror den heter rosenkvarts). Nå kjører jeg 9-5 -05 stv.
Den som satte dype spor var nok 99 turboen, jeg hadde mange km bak rattet på denne bilen, både til Bergen og Ålesund + endel rånerunder. Jeg kjøpte den av Gjestrum i Larvik ca 1990 og solgte den tilbake etter noen år, og har angret siden, som så mange gjør.
Da jeg fikk se en på Blocket i 2011 som har hatt 1 eier siden ny og har stått inne i en garasje ved siden av sentralfyr, kunne jeg ikke dy meg, etter en kjapp tur til Sverige for og kikke på den (var altfor ivrig og glemte å sjekke den skikkelig for rust ) , og etter litt budgivning var bilen min. Hjem turen med prøveskiter gikk smertefritt, men da jeg fikk sett litt mer nøye på den viste det seg at den hadde rust på alle de vanlige stedene . Etter ca 150-200 timer rust sveising er den nesten rust fri, nå skal bilen brukes, så planene om total restaurering er foreløbig lagt på hylla.