Page 8 of 10
Re: Sv: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 19 Jun 2014, 17:04
by Kjetil
Vidar kom innom og leverte litt inspirasjon i går.
Sent fra min GT-I9195 via Tapatalk
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 19 Jun 2014, 17:24
by 96GT
Hva er dette?
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 19 Jun 2014, 21:17
by super'n
Tøft!!!
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 20 Jun 2014, 05:38
by Eimund
Sånn har jeg og
Satser på litt flere hester du og?
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 20 Jun 2014, 14:22
by Kjetil
96GT wrote:Hva er dette?
Er stressplatta et godt norsk ord?
, monteres under ramlageroverfallen for å få mindre fleks i blokka.
Du kan lese litt mer om det i tråden til Vidar:
http://www.gsv.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=1203
Tøft? Ja! Bare synd den må gjemmes i motoren skal den være til noe nytte!
... gir ikke så mye mer hester i seg selv men ....
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 24 Jun 2014, 01:27
by Kjetil
Inspirasjon gir resultater.
I dag avsluttet grovsmeden jobben med framstøtfangeren. Måtte tre forsøk til før jeg ble nogenlunde fornøyd. Metall oppfører seg ikke alltid slik jeg vil når det blir varmt
Bare
litt inspirert av Chip Foose.
[
Ikke så mye å gå på men 4mm holder
Neste blir støtfangeren bak. Foreløpig litt usikker på hvordan den blir, men totallengden på bilen blir nok noen cm kortere enn original.
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 24 Jun 2014, 07:52
by Stein Are
Kongebra fanger!
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 24 Jun 2014, 11:47
by Henning
Stein Are wrote:Kongebra fanger!
Kan bare si meg enig- ser faktisk helt perfekt ut!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 24 Jun 2014, 12:42
by 96GT
Wow!
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Re: Sv: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Posted: 01 Aug 2014, 23:59
by Kjetil
Takk for hyggelige tilbakemeldinger gutter!
(Hmm, dårlig med jenter her på forumet...).
Midtdelen kommer fra en bakfanger til 96, for å unngå det flate partiet det skiltet skal være. Skiltet flytter jeg ned.
Denne delen er helt rett. For å få til bøyen slik at den skal følge karosseriformen tok jeg og skar flere spor med vinkelsliperen før jeg bøyde og sveiset. I etterkant tror jeg den rette kurven hadde kommet av seg selv bare ved å sveise. Merkelig hva varme gjør med metall:roll: