Page 8 of 10

Re: Sv: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 19 Jun 2014, 17:04
by Kjetil
Vidar kom innom og leverte litt inspirasjon i går. :lol:
Image


Sent fra min GT-I9195 via Tapatalk

Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 19 Jun 2014, 17:24
by 96GT
Hva er dette?

Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 19 Jun 2014, 21:17
by super'n
Tøft!!!

Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 20 Jun 2014, 05:38
by Eimund
Sånn har jeg og :mrgreen:
Satser på litt flere hester du og? 8-)

Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 20 Jun 2014, 14:22
by Kjetil
96GT wrote:Hva er dette?
Er stressplatta et godt norsk ord? ;) , monteres under ramlageroverfallen for å få mindre fleks i blokka.
Du kan lese litt mer om det i tråden til Vidar:http://www.gsv.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=1203

Tøft? Ja! Bare synd den må gjemmes i motoren skal den være til noe nytte!
... gir ikke så mye mer hester i seg selv men .... :twisted:

Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 24 Jun 2014, 01:27
by Kjetil
Inspirasjon gir resultater.
I dag avsluttet grovsmeden jobben med framstøtfangeren. Måtte tre forsøk til før jeg ble nogenlunde fornøyd. Metall oppfører seg ikke alltid slik jeg vil når det blir varmt :x
Bare litt inspirert av Chip Foose.
[Image
Ikke så mye å gå på men 4mm holder
Image
Neste blir støtfangeren bak. Foreløpig litt usikker på hvordan den blir, men totallengden på bilen blir nok noen cm kortere enn original.

Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 24 Jun 2014, 07:52
by Stein Are
Kongebra fanger!

Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 24 Jun 2014, 11:47
by Henning
Stein Are wrote:Kongebra fanger!
Kan bare si meg enig- ser faktisk helt perfekt ut!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 24 Jun 2014, 12:42
by 96GT
Wow!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Re: Sv: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)

Posted: 01 Aug 2014, 23:59
by Kjetil
Takk for hyggelige tilbakemeldinger gutter!
(Hmm, dårlig med jenter her på forumet...).
Midtdelen kommer fra en bakfanger til 96, for å unngå det flate partiet det skiltet skal være. Skiltet flytter jeg ned.
Denne delen er helt rett. For å få til bøyen slik at den skal følge karosseriformen tok jeg og skar flere spor med vinkelsliperen før jeg bøyde og sveiset. I etterkant tror jeg den rette kurven hadde kommet av seg selv bare ved å sveise. Merkelig hva varme gjør med metall:roll: